Coffeeshops en Reviews

//Coffeeshops en Reviews

Reviews over Coffeeshops in Amsterdam

Sinds kort bieden wij de mogelijkheid om de bezoekers van deze site en de daarbij behorende Instagramvolgers hun ervaringen achter te laten onder de noemer van de zogenaamde “coffeeshop review”.

Als CoffeeshopTourAmsterdam “Instagrammer” of “Social Influencer”, krijg ik dagelijks aanzienlijk wat privé berichten van mensen over de hele wereld die mij volgen met de vraag: wat is de beste coffeeshop van Amsterdam?
Tegenwoordig gebruik ik een standaard antwoord dat ik kan copy pasten want het vergt nogal wat tijd als ik iedereen telkens persoonlijk een verhaaltje moet typen na de behoefte te hebben gepeild.
Ik krijg vragen van allerlei soorten smokers, jong en oud, starters en connaisseurs, hippies en zakenlui, expats en weekendtoeristen etc etc.
Begrijpelijk, want ik struin zelf ook eerst het web af alvorens ik een vakantie boek of doe een quick scan als ik bijvoorbeeld sushi wil eten in een omgeving die ik niet ken.

De vele Amsterdamse coffeeshops bieden ook zo elk hun eigen interieur (van bijvoorbeeld hippy tot dispensary), muziek, producten, personeelsvriendelijkheid, locatie (dichtbij je Airbnb of hotel?), grootte, drankjes/eten, ruime openingstijden? etc etc
Een juiste peiling van de behoefte is dus een stap die als eerste gedaan dient te worden, en is dus altijd mijn automatische reply wanneer er weer een dm binnenkomt. Wat zoek je precies en wat vind je belangrijk ?
Als tweede bericht gaat er dan een standaard verwijzing uit naar deze website waar de volgers veel zaken zoals menu’s en de daarbij behorende prijzen, openingstijden, coffeeshop url’s, youtubevideo’s, en de reviews kunnen bekijken.

De toerist (zowel de terugkerende als de nieuwkomers) van de Amsterdamse coffeeshop oriënteert zich meestal al thuis, dus voordat hij onze geweldige hoofdstad bezoekt. Deze zogenaamd welbekende gezamenlijke vakantie voorpret is immers te gek om alvast in de juiste mood te komen.
Belangrijk dus als coffeeshophouder om ervoor te zorgen dat je online goed vindbaar bent maar ook op relevante coffeeshop platformen een representatief aantal reviews hebt staan.
Daar mag dan ook heus wel eens een keer een wat minder goede tussen zitten, geen paniek dan….azijnpissers zullen er namelijk altijd blijven.
Zorg in elk geval dat de verhouding klopt, want ook de lezers van deze reviews doen aan quick scans en trekken dan een conclusie.

Nog even wat getallen voor de beeldvorming: ongeveer 35% procent van de mensen tussen 21 en 34 jaar oud (veelal nieuwkomers die de eerste keer in de stad komen), geeft aan dat de keuze voor een bepaalde shop in grote mate wordt beïnvloed door ervaringen van eerdere reizigers.

Wees actief en maak verwachtingen waar!

Er is momenteel geen signaal dat de invloed van reviews zal gaan afnemen. Voor ondernemers die actief zijn in de cannabis branche is het mijns inziens dan ook belangrijk om hier goed op in te spelen en pro actief aan de slag te gaan met het verzamelen van klantbeoordelingen. Online aanwezigheid en vindbaarheid en de daarbij horende reviews zijn namelijk het nieuwe mond tot mond.
Neem daarbij in ogenschouw dat hoe meer reviews er geschreven worden, hoe groter de betrouwbaarheid van die reviews wordt.

Wil je als coffeeshop werken met onze gratis reviewflyers, stuur ons een mail en we zorgen ervoor dat ze zo snel mogelijk bij je worden afgeleverd.

By |2018-02-12T20:02:33+00:00februari 12th, 2018|